SEO - optyamlizacja i pozycjonowanie

2017-07-05

Korzystając codziennie z internetu, w pracy czy w domu poruszmy się po różnych stronach. Serfujemy po różnych zakątkach internetu. Ale jedna strona jest, w naszej internetowej historii odwiedzane systematycznie i niezmiennie - wyszukiwarka. I to od niej najczęściej rozpoczynamy naszą podróż w dal internetu. I to właśnie od niej zależy jak będą sprzedawać się nasze produkty, jak będzie odnajdywana firma, ilu klientów będzie do nas dzwonić. To właśnie pozycja w wyszukiwarce, w głównej mierze definiuje nasz sukces w internecie.

SEO

Dlatego też,  gdy tylko pozycja wyszukiwarek umocniła się i stały się podstawowym narzędziem internauty i gdy okazało się iż jedynie kilkanaście - góra kilkadziesiąt - początkowych linków pokazanych przez wyszukiwarkę, przeradza się w sprzedaż, powstały techniki podnoszące pozycje strony.

Tak więc optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO zwana także pozycjonowaniem) – jest zbiorem procesów zmierzających do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.  Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej.

W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem (ang. off-page) a optymalizacją stron (ang. on-page), choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie. Pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np. Link building), zaś optymalizacja w takim kontekście oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (wpływające na jej budowę, treść i strukturę).

Szczególną rolę w procesie pozycjonowania stron odgrywają media społecznościowe takie jak Google+, Facebook, Twitter, które są zintegrowane zazwyczaj z daną stroną internetową.

Optymalizację strony podzielić można na działania związane z modyfikacją treści na witrynie (pod kątem fraz, na które zamierza się prowadzić kampanię) oraz zmianami w kodzie strony, niemającymi bezpośredniego wpływu na wygląd serwisu.
Treść

W skład optymalizacji treści wchodzi m.in.:

dopasowanie treści w tagu tytułowym,
umieszczenie lub rozmieszczenie słów kluczowych w istniejących tekstach lub tworzenie nowych (SEO copywriting),
dobór adekwatnych nagłówków,
odpowiednie zaaranżowanie treści menu i innych elementów, wchodzących w skład linkowania wewnętrznego serwisu,
ustawienie tekstu alternatywnego dla elementów graficznych oraz innych obiektów (np. Flash).

Dawniej działania te ograniczały się do zmiany treści tagów meta Keywords i Description, których obecność na stronie dla większości współczesnych wyszukiwarek ma znaczenie marginalne.

Powrót do listy.